tirsdag 8. mars 2011

SLAPS, Sofa og SamPol

St.Petersburg er milevis unna, og det sludder i Bergen.
Maja studerer politisk økonomi, krangler med Keynes og Friedman, og skriver bachelor-oppgave om russisk energipolitikk. Noe som er det nærmeste jeg kommer Russland og russisk om dagen.

Mens mine bestevenner slikker sol, suger til seg andre kulturelle impulser og boltrer seg i alt det "utlandet" har å by på, er jeg i Bergen. Og hverdagen i Bergen er definitivt rask, rå og spennende! Jeg møter nye utfordringer hver dag. Idag, for eksempel, var det NOK EN GANG noen i kollektivet som ikke hadde brettet melkepakken riktig, slik at det er plass til mye færre melkepakker i kartongen. Videre så er det ingen som gidder å ta ut papp-søpla. I stedet står hver på sitt, og presser ned mer papp i en pose som gir begrepet "stappfull" en helt ny betydning.

Også den ville byen byr på utfordringer. Igår sluddet og regnet det om hverandre, og det var ingen annen utvei enn å kle på seg STØVLER og REGNTØY!
Dagene på SV-biblioteket er harde. Rett som det er blir en allerede sjør konsentrasjon satt på prøve av rare, kroppslige lyder fra Pål Bakkas kontor.
I kantina blir man stadig satt på prøve med Marthas nye sjokoladeboller, som hun prakker på deg ved en hver anledning.

Ikke minst er jobben utfordrende! Her møter jeg topptrente studenter hver dag, som trenger hjelp til EN REKKE problemer! Av og til trenger de for eksempel plaster hvis de har sittet så lenge på spinningsykkelen at de har fått gnagsår. Dette er det min jobb å hjelpe dem med, og det er veldig utfordrende.

Så jeg savner ikke det spennende utland i det hele tatt, jeg.
Neida, Bergen er utfordrende og spennende, hver dag. Så Mexico, Zambia, Buenos Aires og Egypt kan bare gå å ta seg en bolle.

Bergen is the shit!

Maja

1 kommentar:

  1. Bitter much??

    Herlig innlegg. Føler meg bedre allerede.

    SvarSlett