søndag 29. august 2010

Jobben på det olympiske senteret

Hei

Om dagen jobber jeg stort sett fra OYDC(olympic youth development
centre) som er et dodsfett idrettsanlegg for 14 forskjellige idretter,
deriblant judo. Anlegget er betalt av IOC og de har valgtå legge det midt i fattigste Lusaka. På senteret har de et outreach program myntet på communitiene i omegn. Det er dette programet jeg har vært med på a drive judodelen av de siste ukene.
Jeg jobber tett sammen med en politimann som heter Moola. Han er også landslagstrener for judo i Zambia. Planen er at vi skal starte opp klubber ytterligere tre steder rundt i Lusaka i løpet av året jeg er her. Det er en del ting som må på plass før vi er i mål der, og det er ganske mye ressurser som trengs, matter, judodrakter og tillatelser fra skolene til å holde på. Jeg er i alle fall optimistisk med tanke på at ambisjonene så til de grader er tilstede, når jeg kan systemet litt bedre kan jeg være pådriver for å banke ting gjennom.

På gjensyn

Ole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar