tirsdag 3. august 2010

Lusaka, endelig

I dag har vi vært rundt i Lusaka, på markedet og trasket i hovedgatene. Det var egentlig skikkelig sykt, en haug med inntrykk å prossesere. Ganske slitsomt, men jeg likte meg der skikkelig ass. Det blir nok en del turer til markedet for min del kan jeg se for meg.
På kvelden var det tradisjonell middag hvor alle partnerne var invitert. Jeg fikk møte judokarene. Generalsektretæren som er en skikkelig biff var også en bra mann. Landslagstreneren var skikkelig jovial, og de andre gutta var også skikkelig vennlige. Dette er karer jeg ser frem til å jobbe med altså. De er alle politi og sier det bare er å komme til dem om det skulle være noe. Det virker som de fleste som driver med judo er politifolk. Judo er vistnok en del av polititreningen her i Zambia. Det virker lovende for skyss til trening. Coachen kunne også fortelle at han ville at vi sammen skulle starte opp et judoprosjekt på et barnehjem utenfor byen. Det kan bli morro.
Linda og jeg sine nye foreldre var også på middagen. Moren er pensjonert og faren er professor på en univeritet og underviser i økonomi og juss ellerno. De er skikkelig vennlige og koselige. Linda og jeg skal bo i huset deres, men vi skal ha egen leilighet hvor vi har hvert vårt soverom og deler bad og kjøkken.
Ellers er formen fin, folka rundt meg er bra folk og jeg ser frem til å starte arbeidet mitt på mandag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar