lørdag 11. september 2010

Møtet med imamen i moskeen Jamia'


På selveste Eid, slutten av Ramadan, fikk vi møte imamen av moskeen Jamia' for å høre om islam. Det visste seg å være et veldig interessant møte da imamen rett og slett ikke oppførte seg helt som jeg trodde han skulle. Hans hjelper var veldig ivrig til å snakke om islam, men det så rett og slett ut som imamen kjedet seg i og med at han gjespet, snakket i telefonen og filmet og tok bilder av oss (han stoppet ikke før Ida sa det var ukomfortabelt!). Det var først da jeg spurte om han pleide å hå ferie, hvor han reiste i ferien og om det var slitsomt å være imam at han våknet til. Han fortalte at han pleide å reise til Syria for å kjøpe godteri i ferien som var hver mandag, ellers reiste han på lengre turer til Mekka, hvor jeg gjerne måtte reise, men da måtte jeg gifte meg med en jordaner. Videre syns han vi var så søte at vi måtte gjerne komme å spise søtt godteri fra Syria til uka. Alt i alt var møtet med imamen ikke helt som jeg trodde det skulle bli, men veldig interessant.

Kristin, Amman

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar