onsdag 3. november 2010

Oppdatering fra Kairo








Siden det er en stund siden sist velger jeg å legge inn to forksjellige innlegg denne gangen. En oppdatering på livet i Kairo, og en litt sånn sammfunns greie, for de som er interessert i sånt…



Oppdatering:
Siden jeg kom til Kairo har jeg rukket å se pyramidene to ganger, klatre mosesfjellet i Sinai, hatt midterms (denne uken), hatt bursdagsfest og tilbrakt endeløse timer på biblioteket på campus. Jeg har hatt besøk av Magnhild, og vi dro sammen til Alexandria, hvor vi hadde en romantisk helg sammen.

De som kjenner meg vet at detaljfokuset mitt har en tendens til å ta overhånd av og til, og det er virkelig ikke en god strategi ved dette universitetet. Jeg har heldigvis begynt å ta det hele litt mer med ro i det siste, i det jeg innser at biblioteket på campus i grunnen ikke var det jeg kom hit for å se.

Hverdagen må allikevel preges av skole i stor grad, på grunn av alt det obligatoriske oppmøtet. Bussen går kl 7, og to dager i uken er jeg ikke tilbake før kl 9. Klassene er små, og du føler deg som du går på videregående/ungdomsskolen igjen. Professorene mine er likevel svært gode, ikke alle fra den norske delegasjonen var like heldige med det. Arabisken stotrer og går, men kan ikke sies å være veldig imponerende ennå, selv om timene er veldig engasjerende. Samfunnsfagene er også spennende. Denne uken hadde vi diskusjon om mohammed-karikaturene i menneskerettighetsfaget jeg tar, noe som ble ganske hett etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar